Over mij    Projecten    Contact

Willem Wille Carrosserie

Rebranding huisstijl
Willem Wille Carrosserie
2018

Willem Wille Carrosserie is een carrosseriebouwer sinds 1977. Na een overname van het bedrijf in 2015 werd ik gevraagd om de huisstijl te rebranden. Het bedrijf wordt steeds meer als merk in de markt gezet, dus een herkenbare identiteit is noodzakelijk.

Het vorige logo gebaseerd op een straatnaambord was al zo kenmerkend geworden in de sector dat dit behouden moest blijven. Wel mocht deze dringend opgefrist worden. Ook de woorden carrosserie en hydrauliek moesten aan het logo worden toegevoegd.

Naast het opfrissen van het logo heb ik het ontwerp voor het briefpapier en de visitekaartjes gemaakt. Ook heb ik een keuringssticker ontworpen die op gekeurde vrachtwagens geplakt wordt.

Als laatste was de website dringend aan een upgrade toe. Gebaseerd op de andere toepassingen van de identiteit heb ik hier een aantal schetsen voor gemaakt. Ik heb onder andere de kleur rood toegevoegd en de al bestaande vormen uit de huisstijl vertaald naar web. Uiteindelijk is een webdeveloper met deze schetsen aan de slag gegaan en heeft dit verder doorgevoerd in de gehele website.
Klik hier om naar de website te gaan.