Over mij    Projecten    Contact

Payconiq

Campagne voor een nieuwe betaalapp
In opdracht van De Vloer
2016

Tijdens mijn stage bij De Vloer moest er een campagne bedacht worden voor Payconiq, een nieuwe betaalapp. De toepassingen liepen uiteen van abribussen tot commercials en van stickers voor in winkels tot digitale banners in allerlei formaten. In samenwerking met een art director en een copywriter heb ik aan vrijwel deze gehele campagne gewerkt. Dit hield in dat zij de concepten bedachten en de copy schreven en ik mee aan het beeldconcept dacht en vrijwel alles heb ontworpen.

De grootste uitdaging zat in het feit dat elk idee zowel in het Nederlands als in het Frans moest worden ontworpen en ik zowel digitaal als in print moest werken. Daarnaast kreeg ik veel verantwoordelijkheid over de ontwerpen en het aanleveren ervan. De campagne bestond uit twee delen. Het eerste deel is gericht op consumenten om ze aan te sporen om Payconiq te downloaden. Het tweede deel is gericht op handelaren waar je met deze app kunt betalen. De campagne startte met twee verschillende abribussen

Vanuit het ontwerp van die abribussen ben ik verschillende digitale toepassingen gaan ontwerpen.

In de commercial die zowel op tv als online te zien is, zijn verschillende telefoonschermen te zien die ik heb ontworpen. Ook de pancarte kwam van mijn hand. Klik hier om de commercial te bekijken.

Na het eerste deel van de campagne voor consumenten gingen we aan de slag met het tweede deel: De campagne gericht op handelaren. Hiervoor moesten vrijwel dezelfde toepassingen ontworpen worden. Ook hier was de abribus weer het eerste wat we gingen uitwerken.

Voor verschillende magazines moest er een 'kleine' versie van de abribus gemaakt worden, maar dan met een korte tekst over wat Payconiq inhoudt. Ook heb ik stickers ontworpen die in verschillende winkels in België te vinden zijn.

Ook hier heb ik weer het ontwerp gemaakt voor verschillende schermen in de commercial. Klik hier om de commercial te bekijken.